Trier en Daun 2002

Dag 1
Na het oudercontact vertrekken we nog richting Transinne (A4), rendez-vous met Petra en Roger op de parking van het Euro Space Center.

Dag 2
Verder naar de Moezel via de A4 - A6 -A3 (goedkoop tanken in Bettembourg) - A8 (nieuw, snel en gemakkelijk tot aan de Moezel).
Langs de N10, richting Remich voor een korte stadswandeling en bevoorrading goedkope tabak.
Verder langs de Moezel tot Stadtbredimus. Kort bezoekje aan de sluis.

Verder tot Wasserbillig om langs de Sûre naar Echternach te rijden. Hier komen we een wegomlegging tegen die ons over Givenich, Mompach en Osweiler naar Echternach brengt.
Onderweg, aan de rand van de weg laaghangende maretakken. Enkele takjes moeten eraan geloven voor het komende eindejaar.
We parkeren aan het station om langs de Sûre de stad binnen te wandelen.

We reserveren een plaatsje in de brasserie van de Hostellerie du Basilique om er 's avonds uit eten te gaan. Een overheerlijke 'choucroute royale' wordt het avondeten.
Na het eten rijden we naar Berdorf om er te overnachten.

Dag 3
Na een rustige nacht en een flinke ochtendwandeling vertrekken we op de 'grote' wandeling naar de Perekop.

Na de wandeling rijden we naar Trier.
Na service aan het Sanistation (2 waarvan 1 defect) zoeken we een plaatsje op de motorhomeparking aan de Conrad Audenauerbrucke.
's Avonds vergast Petra ons op "blanquet de veau", lekker.

Dag 4
Bezoek aan Trier, jammer dat de basilica en het Landesmuseum net op maandag gesloten waren.

Tweede nacht op dezelfde parking.

Dag 5
Van Trier naar Daun en bezoek aan het dierenpark.

Na het bezoek terug naar huis!