Nord Pas-de-Calais 2010

Dag 1
Vertrek, 17 u: in Antwerpen, korte file Kennedy-tunnel - Gent (file viaduct) - Oostende -  Duinkerque - Calais (E 40) tot Bois de Haringzelle.
Omdat we onderweg gegeten hebben is het te laat om te overnachten bij Cap Nature N50.84536 E1.60481 (Audinghen - France Passion) dus gaan we een kleine 300m verder op de de parking N50.84438 E1.60114 van het museum staan.
Regenachtig maar te doen, we overnachten er met 3.

Dag 2
We rijden verder langs de kust richting Boulogne. Net voor Wimereux parkeren we en maken we een wandeling in de duinen. Met als gevolg een flink verstuikte voet.
Verder naar de Leclerc in Outreau om wat lekkers in te slaan om uiteindelijk in Fort Mahon Plage N50.33862 E1.55510 uit te komen. (€7x per 24u met parkeerautomaat incl. service.
Aangenaam warm en we zijn blij met een frisse zeebries. De rest van de dag is het voor mij rust.

Dag 3
We maken een wandeling van 4 km door de duinen richting Quend. Prachtig wandelgebied.
Na de middag vertrekken we landinwaarts. We hadden dit beter niet gedaan want hoe verder van de zee hoe slechter het weer.
In Hacquet vinden we een veilig onderkomen bij een geitenboer.
Daniëlle koopt er een lekker assortiment geitenkaas.
Veel buitenkomen is er niet aan, het regent bijna constant.
Ook 's nacht gaan de hemelsluizen geregeld open, gelukkig staan we op een stevig, verhoogd stuk parking N50.22626 E2.05674 een eindje van de boerderij en van de weg.

Dag 4
Het is tijd om terug een stukje noordwaarts te rijden. We overnachten in Catillon-sur-Sambre.
Hier zijn er twee mogelijkheden:
- aan de jachthaven N50.07626 E3.64616 (met gratis service en elektriciteit) met 3 plaatsjes vrij dicht aan de hoofdweg.
- op een gereserveerde parking N50.07690 E3.64397 (voor MH's en vrachtwagens) een eindje van de grote weg langs het kanaal, 250m van de jachthaven.
Het is geen weer om een hond door te sturen dus de enige momenten buiten zijn de plas-wandelingen van Frodo. Voor de rest gezellig, droog binnen met een boek.
De plek is de ideale transitplaats op een reis naar het zuiden want je vindt er gegarandeerd een plaatsje op de grote parking (ruim 50 plaatsen) .

Dag 5
Het blijft maar regenen zodat we rustig aan, via Temse om te lozen bij Alpha-Motorhomes N51.13691 E4.18029 naar huis rijden waar we om 14u al aankomen.
Het geplande bezoek aan Rupelmonde om nog 't een en 't ander voor te bereiden voor het treffen van september zal voor een andere keer zijn.